Na pewno zastanawiałeś się, jaki powinien być prawidłowy wymiar grafik w social mediach np. zdjęcia profilowego lub reklamy na facebooku? Często wgrana grafika nie wygląda tak jak być tego chciał? W tym wpisie podamy dokładne i aktualne wymiary grafik jakimi powinieneś się posługiwać.

Każdy z Was doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważną rolę odgrywają obrazy, zdjęcia i każda inna grafika… no po prostu na dzień dobry wpadają w oko. Jeśli zarządzasz profilami w social media, z pewnością wiesz, że przekaz wizualny ma ogromne znaczenie w marketingu! To właśnie grafika zbiera najwięcej braw. Nie bez powodu powstało przysłowie „jak Cię widzą tak Cię piszą”. Przygotowaliśmy kilka porad oraz małą ściągę, które ułatwią Ci sprawniejsze operowanie fotkami na portalach społecznościowych.


 

Facebook

Zdecydowana większość z nas korzysta z facebooka. Początkowo podstawową treścią były wpisy i linki. W miarę postępu zdjęcia zaczęły odgrywać główną rolę. Obecnie są ważne dla estetyki i tożsamości profilu użytkownika. Byłoby całkiem miło, gdyby nasza etykieta, czyli zdjęcie profilowe prezentowało się nienagannie. Niestety przez nieodpowiednie dobranie wymiarów fotografii efekt może być nieciekawy. Każdy rodzaj obrazu, niezależnie od tego, czy chodzi o profil, tło czy reklamę ma swój własny rozmiar. Facebook obniża zasięgi grafik, które mają dużo tekstu. Warto więc zwrócić uwagę na to, aby tekstu było nie więcej niż 20%. Niestety wlicza się w to również logo. Wyjątkiem są natomiast zdjęcia produktów, zawierające tekst zamieszczony na produkcie (np. okładki książek lub opakowania napojów). Pamiętaj by tekst na grafice, był wyraźny!

Rozmiar grafik na Facebooka:
zdjęcie profilowe:800 × 800
zdjęcie w tle: 1920 × 730px ( mobile: 640x360px )
pionowa grafika: 640 × 960px
pozioma grafika: 1200 × 900px
kwadratowa grafika: 1200 × 1200px
zdjęcie do wydarzenia: 1200 × 628px
zdjęcie w tle w grupie: 1640 × 856px

Rozmiar grafik w reklamie na Facebooku:

reklama z jednym zdjęciem: 1200 × 628px
reklama karuzelowa: 1080 × 1080px
reklama kanwa: 1200 × 628px
polubienia strony: 1200 × 444px

rozmiar grafik na fb


Instagram

Instagram to portal oparty prawie w 100% na fotografii, więc jeśli jakość zdjęć jest wysoka, przyciągnie odpowiednich ludzi, zdobywając ich uznanie. Konkurencja jest ogromna i aby się wyróżnić nasze zdjęcia muszą być wyjątkowe. Pamiętaj, że nie wystarczy dobry aparat i świetne tło. Przede wszystkim powinniśmy uważać, aby rozdzielczość zdjęcia nie była zbyt mała. Większość smartfonów ma możliwość zrobienia zdjęcia w ramce kwadratowej.  Zalecamy ich używania.

Rozmiar grafik na Instragrama:

Zdjęcie profilowe: 110 × 110px
Udostępnianie zdjęcia: 1080 × 1080px
Miniatury zdjęć: 161 × 161px
Grafika kwadratowa: 1080 × 1080px
Grafika pozioma: 1080 × 608px
Grafika pionowa: 1080 × 1350px
Instagram story: 1080 × 1920px

rozmiar grafik na ig


Twitter

Twitter jest uważany za drugi pod względem popularności portal społecznościowy. Cechą wyróżniającą tę sieć społecznościową od pozostałych jest publikacja z limitem 280 znaków. Jego użycie dotyczy głównie przepływu informacji. Na Twitterze każdy użytkownik generuje bezpłatnie swój własny profil, w którym zamieszczamy zdjęcia i różne informacje, takie jak miniatura, miejsce zamieszkania, nazwa użytkownika. Jedna z najważniejszych funkcji społecznościowych, a mianowicie hashtagów, została stworzona właśnie przez Twittera i służy w dużej mierze do zbierania wszystkich tweetów w trakcie rozmowy.

Rozmiar grafik na Twittera:

zdjęcie profilowe: 400 × 400px
zdjęcie nagłówka: 1500× 500px
zdjęcie w tweecie: 400 × 220px

wymiary zdjec na twitter


YouTube

Youtube odnosi się do Twojego konta Google, a więc zdjęcie Twojego profilu jest pobierane automatycznie właśnie z serwisu Google. Obraz kanału natomiast może być zupełnie inny. Grafika kanału pojawia się u góry na stronie jako poziome zdjęcie. Istnieje również możliwość dodania własnej miniaturki do przesłanego filmu. Jeśli pominiesz ten krok, portal sam wybierze miniaturę, która będzie zapowiedzią dla Twojego wideo. Zalecamy, abyś to Ty wytypował obraz, który ma służyć jako miniaturka.

Rozmiar grafik na YouTube:

Zdjęcie w tle kanału: 2560 × 1440px
Zdjęcie do wideo: 1280 × 760px

rozmiar grafik na youtube


LinkedIn

Profil ten zobaczą tysiące profesjonalistów, dlatego też, jeśli zdecydowałeś się na założenie konta na LinkedIn upewnij się stokrotnie, że tło zostało poprawnie zaprojektowane! Oprócz tego potrzebujesz przesłać logo, które znajdzie się tuż obok nazwy Twojej firmy. Oczywista sprawa: im lepsze zdjęcie, tym lepiej dla Ciebie. Na górze strony znajduje się okładka kariery, większa niż jakikolwiek inny obraz na LinkedIn. Zalecamy użyć jej, wybierając zdjęcie, które mówi o Twojej firmie i przyciąga ważnych potencjalnych klientów. Na koniec mamy do czynienia z banerem biznesowym, który wyświetla się, kiedy użytkownik odwiedza stronę Twojej firmy. Skoro odwiedzający dotarł do tego obrazu, oznacza to, że aktywnie szuka usługi mającej coś wspólnego z Twoją firmą! Wykorzystaj tę okazję właściwie.

Rozmiar grafik na LinkedIn:

Zdjęcie profilowe: 400 × 400px
Zdjęcie w tle: 1536 × 726px
Career Cover Picture : 974 × 320px
Baner biznesowy: 646 × 220px
Logo: 400 × 400px
Udostępniana grafika: 698 × 400px
Grafika do postu reklamowego: 1200 × 627px

wymiary grafik na linkedin


Pinterest

W przypadku Pinteresta, wyszukiwane treści są wizualne i mają postać zdjęć, grafik i filmów wideo zwanych „pinami” (lub jak ktoś woli „pinezkami”). Umieszczanie pinów to najważniejsza rzecz, jaką możesz zrobić na Pinterest. Bardzo ważne jest, aby Twój obraz idealnie pasował do kryteriów wymiarowych. Wybierz obraz, który kusi publiczność i pasuje do tablicy tematycznej.

Rozmiar grafik na Pinterest:

zdjęcie profilowe:165 × 165px
tablice:215 × 215px
pinezki:736 × 1104px

wymiary zdjec pinterest


Kilka słów na zakończenie:

Czy kiedykolwiek wyobrażałeś sobie, że nasza  obecność w mediach społecznościowych wymaga tyle uwagi i pracy? Mimo wszystko media społecznościowe wkroczyły w nasze życie prywatne i zawodowe, dlatego dobrze jest znać prawidłowe wymiary obrazów, które w nich udostępniamy.

Jeśli chcesz w pełni wykorzystać możliwości mediów społecznościowych, zalecamy przestrzeganie zalecanych standardów w zakresie rozmiarów przesyłanych zdjęć. Doskonały obraz to podstawa w drodze do sukcesu.